torsdag 11 maj 2017

Vägen till framgång: fake it until you become it

TED. Känner du till TED? Inte i egenskap av person alltså, utan som fantastiskt bra föreläsningar. Det är en verklig skatt att få botanisera bland alla intressanta ämnen och bli upplyst av kunniga och välformulade föreläsare. Gå gärna in och titta själv! www.ted.com

En av mina favoriter är en förelsäning av Amy Cuddy. Hon pratar om vikten av kroppsspråket, att vi blott genom det kan få eller mista det där jobbet vi söker. Och här har jag gått och trott att det spelar roll vad jag säger och hur jag ser ut när jag ska på intervju. :P Jo, det väger väl in kan jag tro, men det är en oerhört intressant föreläsning på ca 20 minuter - en investering i dig själv skulle jag säga. Så in och lyssna på henne, och gör sedan som hon säger: fake until you become it.

https://www.ted.com/talks/amy_cuddy_your_body_language_shapes_who_you_are


"It can significantly change how your life unfolds"

- Amy Cuddy


bild hämtad på:thisgivesmehope.com


/Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar