torsdag 29 juni 2017

Semesterlov

Nu vill jag sjunga semesterns lov, för nu nalkas den. Semestern. Smaka lite på ordet. Däri ligger en hel del förväntningar. Saker att förverkliga. Kanske krav. Drömmar. Önskningar. Bevikelser. Ja, lite som livet är även resten av året. Egentligen.

Att hitta balansen i vardagen där inte helger och semestrar är det vi lever för är kanske något vi mindre och mindre upplever? Vi stannar inte i jobb eller situationer vi inte trivs i utan tar oss, om vi kan, vidare till arbetsplatser som funkar så pass bra att vardagens rytm inte sliter ner oss helt. Jag vill iaf gärna tro det för själv har jag ett väldigt trivsamt jobb, med trevliga kollegor och elever. Jag ska väl inte sticka under stol med att semester naturligtvis är härligt och välkommet såklart, men det kommer inte kännas motigt att börja i augusti igen. Vi har så mycket på gång som jag ser fram emot att få vara med och planera och genomföra! Det är inspirerande och väldigt roligt med så mycket bra i pipeline. Som skola tror jag att vi kommer att växa framöver. Vad jag iaf vet är att vi levererar inte bara god kvalitet utan också ett genuint engagemang för våra elever. Har det inte varit tydligt förut, kommer det att bli det.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: ni som läser på komvux äger! Ni tar er från den där arbetsplatsen eller yrket där ni inte trivs, vidare i livet mot något nytt där ni ska trivas så pass bra att semestern inte är räddningen för den konstgjorda andningen mellan helgerna. Komvux is da shit!

Glad sommar allihop, jag ser fram emot att möta er i höst igen!

/Carin





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar